۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۹۲۴۷۶
آیت الله مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

پشتیبانی حوزه و نظام از یکدیگر باید دوسویه باشد|تقویت حوزه تقویت انقلاب است

پشتیبانی حوزه و نظام از یکدیگر باید دوسویه باشد|تقویت حوزه تقویت انقلاب است
نماینده خبرگان با تأکید بر این که پشتیبانی حوزه و نظام از یکدیگر باید دوسویه باشد، تقویت حوزه را تقویت انقلاب دانست و از کاهش بودجه فرهنگی انتقاد کرد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که انقلاب اسلامی نشأت گرفته از حوزه علمیه قم است اظهار داشت: امام راحل یکی از اساتید بزرگ حوزه علمیه قم بودند و از این حوزه برخاستند.

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: به تبع مرحوم حضرت امام خمینی(ره) شاگردان وی نیز که حوزوی بودند، شروع به روشنگری در ابعاد مختلف انقلاب و افشاگری در زمینه جنایات شاه و شناسایی رژیم منحوس گذشته به مردم کردند، بنابراین انقلاب برخاسته از حوزه علمیه قم است، به همین جهت عامل اصلی نگهداری انقلاب و نظام اسلامی  همین حوزه‌های علمیه هستند.

آیت الله مجتهد شبستری تأکید کرد: مسؤولان انقلاب اسلامی نیز باید به صورت متقابل از حوزه‌ها صیانت کنند که این مسأله تا حد زیادی محقق شده است.

وی با اشاره به خدمات حوزه‌های علمیه به انقلاب اسلامی مطرح کرد: اعزام مبلغان از قم و صحبت و روشنگری در راه انقلاب، نوشتن بیانات و انجام سخنرانی‌های بصیرت بخش، فعالیت مفید در فضای مجازی، رصد شبهات القا شده از سوی دشمن و ارائه پاسخ‌های دقیق به آنها و دیگر هدایت‌های مردمی از جمله خدماتی است که توسط حوزه‌های علمیه و تربیت شدگان این مکتب انجام گرفته و می‌گیرد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع همواره پشتیبان حوزه بوده‌اند، گفت: انتظار شایسته این است که مسؤولان تقنینی و اجرایی هم به فکر حوزه‌های علمیه باشند.

وی تصریح کرد: هرچند مسائل اقتصادی نیز برای جامعه و همه مردم بسیار مهم بوده و حوزه‌ها هم در راه ترویج اقتصاد مقاومتی به صورت گسترده تبلیغ می‌کنند، اما این گونه نباشد که دولت نسبت به امور فرهنگ غافل شده و بودجه‌های فرهنگی کم‌رنگ باشد.

آیت الله مجتهد شبستری با انتقاد از کمرنگ شدن بودجه‌های فرهنگی بیان کرد: بودجه‌های فرهنگی دولت کم‌رنگ شده است و ساخت‌ و سازهای حوزه‌ها از پیشرفت سابق برخوردار نیست، در حالی که جامعه نیازمند چنین مکان‌هایی است، کمبود فضای مجازی و آموزشی در حوزه‌های وجود دارد، اما دولت بودجه‌ای برای این امر اختصاص نمی‌دهد یا عمل نمی‌کند.

وی با تأکید بر این که حمایت و خدمات بایستی به صورت دو سویه برقرار باشد، بیان کرد: از یک طرف اساتید و علمای حوزه پشتیبان حوزه باشند و به ترویج و حمایت از آن بپردازند و از سوی دیگر مسؤولان اجرایی نظام اسلامی نیز باید به فکر تقویت بیش از پیش حوزه‌های علمیه باشند و هیچ‌گاه این جایگاه عظیم را تضعیف نکنند، مراجع و حوزه‌ها همواره باید مورد تأیید باشند تا انقلاب و نظام اسلامی به خوبی ادامه پیدا کند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9

/876/ت302/ق

ارسال نظرات